Just nu upplever vi störningar i vår e-handel på grund av tekniska problem. Vi arbetar med att lösa dem så snart som möjligt.

tools-butiker-top1.jpg

Vanliga frågor

Här finner du svaren på de vanligaste frågorna vi får kring TOOLS.se och vår e-handel. Hittar du inte svaret på din fråga så kan du ta kontakt med din närmaste TOOLS-säljare. Vi hjälper dig med ett svar så fort vi kan. 

E-HANDEL (FAQ)

Hur blir jag kund hos TOOLS?
Svar: Du fyller i ansökan som du hittar här

Hur börjar jag handla på e-handeln?
Svar: Du som redan är kund hos TOOLS  kan kontakta närmaste TOOLS-enhet eller din TOOLS-säljare så hjälper vi dig med inloggningsuppgifter. Förbered gärna med att ha ditt kundnummer tillgängligt. Hitta närmaste TOOLS-enhet här.

Hur loggar jag in på TOOLS e-handel?
Svar: När du ansöker om e-handelskonto får du en inloggning till din e-postadress. Ditt användarnamn är din registrerade mailadress.

Kan jag välja att ändra lösenord i e-handeln?
Svar: Ja, du kan ändra lösenord inne på din profil när du är inloggad.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Svar: Under "Logga in"  finns en ruta att klicka i (Glömt lösenord). Ett nytt lösenord skickas till din registrerade e-postadress.

Hur levereras mina varor om jag handlar på e-handeln?
Svar: Det finns ett antal olika leveransalternativ. Du kan bland annat välja att hämta i någon av våra butiker eller få det skickat direkt till dig. Du vet väl att vi också erbjuder över-natten-leverans, så att du kan hämta dina varor i butiken morgonen efter din beställning?

Kan jag som privatperson handla på e-handeln?
Svar: Nej tyvärr, vår e-handel riktar sig mot företag. För att handla på TOOLS.se krävs det att du har ett kundnummer upplagt hos oss som företagskund. I våra butiker kan du däremot handla som privatperson, även om vi framförallt riktar oss mot företag.

Varför syns inga priser på e-handeln?
Svar: För att se priser behöver du logga in med dina inloggningsuppgifter. Som inloggad ser du din orderhistorik, aktuella priser och leveransvillkor.

Varför har ni inte kvar funktionen med favoritartiklar som fanns på TOOLS Online?
Svar: Funktionen favoritartiklar har ersatts av "Mina Listor " där du enkelt kan bygga en eller flera listor med dina favoritartiklar. Från respektive lista kan du snabbt förflytta artikeln från listan till varukorgen.

Varför saknas det bild och/eller information på vissa artiklar?
Svar: Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra artikelinformationen. Ge oss gärna feedback genom att skicka ett mail till ehandel@tools.se

Jag tycker det är svårt att hitta rätt produkt…
Svar: Du kan söka både genom att skriva benämning, sortiment eller varumärke. Hittar du inte produkten kan du även välja att leta i menyn under Produkter. Om du fortfarande inte hittar produkten du söker, kontakta närmaste TOOLS-enhet så hjälper vi dig. Ge oss gärna feedback genom att  skicka ett mail till ehandel@tools.se

Varför får jag inget ordererkännande på mailen?
Svar: För att få ordererkännande på mailen behöver du meddela din TOOLS-representant så lägger vi in det i vårt affärssystem. Du kan även följa ordern direkt i e-handeln.

Kan jag märka min order i e-handeln?
Svar: Ja, du kan märka respektive rad genom "Radmärke", och du kan även märka med "Beställningsnummer" och "Märke" inne i varukorgen.

Kan jag använda gamla e-handeln (TOOLS Online) om jag vill?
Svar: Nej, TOOLS Online är nu nerstängd och du ska istället använda TOOLS.se.

Finns TOOLS på sociala medier?
Svar: Självklart! Många av våra butiker finns på Facebook (sök tex. TOOLS Västra Frölunda). Centralt hittar du oss på FacebookLinkedIn och MyNewsdesk.  Följ oss gärna där för rykande färska nyheter, kampanjer, tävlingar, lediga jobb och mycket mer.